راهكارهاي تقويت خلاقيت در سازمان
راهكارهاي تقويت خلاقيت در سازمان
دكتر ايرج سلطاني
منبع: http://www.imi.ir/tadbir/tadbir-141/article-141/1.asp
خلاقيت عبارتست از به كارگيري تواناييهاي ذهني براي ايجاد يك فكر يا مفهوم جديد. (2)
خلاقيت عبارتست از توانايي تجسم، پيش بيني و ايجاد ايده ها. (3) «هنري پو آنكاره» رياضيدان بزرگ فرانسوي (1948) مي گويد: «خلاقيت يعني تشخيص، تميز، بصيرت، دريافت، درك و انتخاب.(4)
باتوجه به تعاريف فوق مي توان گفت خلاقيت پيدايي و توليد يك انديشه و فكر جديد است در حالي كه نوآوري عملي ساختن آن انديشه و فكر آن است. نوآوري به معني به كارگيري تفكرات جديد ناشي از خلاقيت است كه در يك سازمان مي تواند به صورت يك كالاي جديد خدمت و يا راه حل جديد انجام كارها باشد. خلاقيت اشاره به قدرت ايجاد انديشه هاي نو دارد و نوآوري به معناي كاربردي ساختن آن افكار نو و تازه است.(5)
+ نوشته شده در پنجشنبه بیست و نهم مرداد ۱۳۸۸ ساعت 19:52 توسط علی جباری مدیریت آموزشی
|
علی جباری دکتری مدیریت آموزشی