سطوح یادگیری سازمانی: در سازمان های یادگیرنده، سه سطح یادگیری متمایز اما مرتبط به هم وجود دارد:

الف) یادگیری فردی:

« یادگیری فردی اشاره به تغییر مهارت­ ها، بینش ها، دانش، گرایش ها و ارزش ها دارد که  از طریق مطالعه شخصی، آموزش ها مبتنی بر فناوری و مشاهده می شود»(مارکوارت ،1385،ص35)

واحدهای اصلی گروه ها و سازمان ها هستند. سنگه (1385،ص175) چنین نظر می دهد که :« سازمان ها فقط  از طریق افراد یاد می گیرند گرچه یادگیری فردی ، یادگیری سازمانی را تضمین نمی کند، اما بدون آن یادگیری سازمانی رخ نمی دهد» آرجریس و شون[1] (1978،ص20) چنین اظهار می دارند که یادگیری فردی شرط لازم برای یادگیری سازمانی است اما شرط کافی نیست.