چگونه‌ مي‌توانيد دكترا بگيريد ؟

راهنماي‌ دريافت‌ مدارك‌ كارشناسي‌ ارشد و دكترا :

چگونه‌ مي‌توانيد دكترا بگيريد ؟ 

عنوان‌ اصلي‌ : How to Get A Ph.D 

نويسندگان‌ : ام‌ . اس‌ . فيليپس‌ ؛ دي‌ . اس‌ . پيو

مترجمان‌ : حسين‌ غريبي‌ ؛ معصومه‌ علوي‌

برای دانلود این کتاب روی لینک زیر کلیک کنید و سپس در صفحه جدیدی که

باز می شود جایی که خواسته شده کلیک کنید!

http://sites.google.com/site/modiriat87/HowtoGetaPh_D.zip?attredirects=0

منابع آزمون ارشد مدیریت آموزشی

منابع آزمون ارشد مدیریت آموزشی

به ادامه مطلب و لینک زیر مراجعه شود!

http://www.m-o-d-i-r.blogfa.com/cat-16.aspx

ادامه نوشته

هم افزايي... Synergy

هم افزايی

یک به علاوه یک می شود سه

سینرژی موجب جلوگيري از بروز بحران درسازمان می شود

دکتر فریدون وردی نژاد

 منبع: http://athir.blogfa.com/post-689.aspx

مقدمه

هم افزایی از مسائل نوین ومهم در علوم مديريتي وبویژه نظريات مديريت، نظیر بحث سيستم ها مي باشد . عليرغم اهميتسینرژی درنظام مدیریت، اطلاعات و تحقيقات ارائه شده نسبت به ساير شاخه هاي مديريت و سازمان بسيار ناچيزاست .

ادامه نوشته

موضوع : مدیریت تغییر

       مقدمه :

تعریف مفهوم مدیریت

      مدیریت به فرایند انجام فعالیت ها بطور اثربخش و کارآمد توسط افراد اشاره می کند. این فرایند، وظایف یا فعالیت های برنامه ریزی، سازماندهی، رهبری و کنترل را دربر می گیرد.

·         جان لاک در این مورد اشاره جالبی دارد و می گوید : ثبات از خواص اذهان تنگ است .

ادامه نوشته

84 موضوع و چکیده پایان نامه مدیریت آموزشی

با سلام
دوستان زیادی ایمیل می زنند و درخواست موضوع پایان نامه می کنند
دوستان بهترین راه مراجعه حضوری یا مجازی به کتابخانه دانشگاهتان هست
تا حالا فعلا این موضوعات را پیدا کردم و از تمامی خوانندگان وبلاگ عاجزانه خواهش می کنم اگر کمکی از دستشان برمی آید
و سایت خاصی را و یا روش بهتری سراغ دارند معرفی بفرمایند
در ادامه مطلب 84 موضوع پایان نامه مدیریت آموزشی آورده شده است
که برای دیدن چکیده آنها کافی است بر روی عنوان پایان نامه دلخواه کلیک کنید
ادامه نوشته

گرایش های رشته مدیریت آموزشی در مقطع دکتری

گرایش های رشته مدیریت آموزشی در مقطع دکتری
منبع: http://www.academyea.blogfa.com/post-7.aspx

مهمترین گرايش هاي رشته مديريت آموزشي در مقطع دكتري

عنوان رشته

عناوين گرايش ها

مهمترين دانشگاه هاي مجري

مديريت آموزشي

سياستگذاري آموزشي

دانشگاه استنفورد

دانشگاه الينويز

دانشگاه كليفرنيا (بركلي)

دانشگاه هاروارد

رهبري آموزشي

دانشگاه ميشيگان

دانشگاه الينويز

دانشگاه هاروارد

آموزش و بهسازي منابع انساني

دانشگاه كايفرنيا (بركلي)

دانشگاه هاروارد


اسلایدهای فارسی کتاب رقابت استراتژیک - مایکل پورتر

اسلایدهای فارسی کتاب رقابت استراتژیک - مایکل پورتر

می توانید اسلایدهای فارسی رقابت استراتژیک - مایکل پورتر را دانلود کنید.

ضمنا به تدریج بقیه اسلایدها افزوده خواهد شد:

فصل اول

فصل دوم

فصل سوم

فصل چهارم

منبع: http://100r.blogfa.com/cat-1.aspx

پاورپوینت شکست تحصیلی

پاورپوینت شکست تحصیلی

برای دانلود پاورپوینت بر روی واژه ی ذیل راست کلیک کرده و save as را بزنید:

شکست

منبع" http://isedor.persianblog.ir/page/19


مهمترین منابع آزمون دکتری مدیریت آموزشی دانشگاه شهید بهشتی

مهمترین منابع آزمون دکتری مدیریت آموزشی دانشگاه شهید بهشتی

منبع: http://www.academyea.blogfa.com/cat-18.aspx


تئوري هاي سازمان و مديريت :

تئوريهاي سازمان: مدرن، پست مدرن ، نمادين و تفسيري ، تاليف : مري جو هچ،مترجم: دکتر دانايي فرد، انتشارات افکار .

مباني فلسفي تئوريهاي سازمان،تاليف : دكترميرزايي انتشارات سمت .

نظريه‌هاي سازمان و مديريت از نوين گرايي تا پسانوين گرايي مؤلف: دكتر حسين رحمان سرشت ، انتشارات: مؤسسه فرهنگي انتشاراتي فن و هنر.

سازمانها : سيستم هاي حقيقي ، حقوقي و باز ، تاليف ريچارد اسكات ، ترجمه محمد رضا بهرنگي ، انتشارات كمال تربيت .

نگرشي نوين به نظريات سازمان و مديريت در جهان امروز ، تاليف : تفرشي ، سعيدآبادي ، خديوي ، انتشارات فراشناختي انديشه .

تئوری و طراحی سازمان (جلد اول و دوم) ، مولف: ریچارد ال دفت ، مترجمان: دکتر اعرابی و دکتر پارساییان .

نظريه پردازان علم سازمان ، تاليف جمعي از نويسندگان ، ترجمه دكتر كبيري و دكتر ميركمالي انتشارات يسطرون  .

به ادامه مطلب مراجعه شود...

ادامه نوشته

عناوین دروس دکتری مدیریت آموزشی

عناوین دروس دکتری مدیریت آموزشی

منبع: http://www.academyea.blogfa.com

عناوين دروس دكتري مديريت آموزشي

رديف

عناوين دروس اصلی

تعداد واحد

1

نقد و بررسي تئوري هاي سازمان و مديريت در جهان امروز

2

2

تحليل رفتار در مديريت آموزشي

2

3

مديريت و برنامه ريزي استراتژيك در سازمانهاي آموزشي

2

4

سيستم هاي اطلاعاتي در مديريت آموزشي

2

5

روشهاي كمي(تحقيق در عمليات) در مديريت آموزشي

2

6

فلسفه علم و روش هاي پژوهش در مديريت

2

7

استنباط آماري پيشرفته

2

8

سياستگذاري آموزشي

1

9

مديريت كيفيت در آموزش

1

10

مديريت آموزشي تطبيقي

1

11

آموزش و بهسازي سازماني

1

12

پايان نامه

18

جمع

36

رديف

عناوين دروس جبراني

تعداد واحد

1

زبان تخصصي(1) و (2)

۲+۲

2

فناوری اطلاعات و مدیریت آموزشی

۱

3

مباني اقتصادي مديريت آموزشي

1

4

مديريت و برنامه ریزی در موسسات آموزش عالي

1

بیماری هلندی

بیماری هلندی

بیماری هلندی به انگلیسی (Dutch disease) یک مفهوم اقتصادی است که تلاش می‌کند رابطهٔ بین بهره‌برداری بی‌رویه از منابع طبیعی و رکود در بخش صنعت را توضیح دهد. این مفهوم بیان می‌دارد که افزایش درآمد ناشی از منابع طبیعی می‌تواند اقتصاد ملی را از حالت صنعتی بیرون بیاورد. این اتفاق به علت کاهش نرخ ارز و یا عدم افزایش آن در حد نرخ تورّم صورت می‌گیرد، که بخش صنعت را در رقابت ضعیف می‌کند. در حالی که این بیماری اغلب مربوط به اکتشاف منابع طبیعی می‌شود، می‌تواند به «هر فعالیت توسعه‌ای که نتیجه‌اش ورود بی‌رویهٔ ارز خارجی می‌شود» مربوط شود؛ مانند نوسان شدید در قیمت منابع طبیعی، کمک اقتصادی خارجی، سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی. واژهٔ بیماری هلندی در سال ۱۹۷۷ توسط مجلهٔ Economist برای توصیف رکود بخش صنعتی در هلند بعد از کشف گاز طبیعی در دههٔ ۱۹۶۰ به‌کار گرفته شد...


ادامه نوشته

دانلود پاورپوینت فصلهای کتاب بودجه

دانلود پاورپوینت فصلهای کتاب بودجه

از وبلاگ آقای برادران ( http://iranbudget.blogfa.com )

به ادامه مطلب مراجعه شود!


ادامه نوشته

اصول بودجه

 اصول بودجه
        اصل سالانه بودن بودجه :

  در تعریف قانونی بودجه آمده است که بودجه کل کشور برنامه مالی دولت است چون هر برنامه بایستی فاصله زمانی خاصی برای آن در نظر گرفته شود و یا به عبارت دیگر آغاز یا پایانی برای آن مشخص نمائیم این بعد زمانی در اختیار قانون گذار است و عرفا" یک سال شمسی است یعنی تمام خط مشی ها ، سیاستها ، برنامه ها ، عملیات ، در آمدها و هزینه ها و بطور کلی تمام بودجه در طول یکسال شمسی که آن را ( سند ) سال مالی می گویند برآورد و تعیین می گردد ، علت انتخاب یک سال بیشتر  بخاطر امکانات دقیق تر و پیش بینی روشنتر اوضاع و احوال اقتصادی جامعه می باشد فاصله زمانی کمتر از یک سال به خاطر کار عظیمی که تهیه بودجه می طلبد بی فایده خواهد بود زمانهای طولانی بیش از یک سال پیش بینی دقیق را مشکل می نماید اما به طور قطع نمی توان قاطعیتی برای این اصل ذکر نمود اطلاعاتی در ایران واقع شده است مثل : تهیه بودجه 12/1 و 12/2 و ... یعنی بودجه های یک ماهه و دو ماهه و... که تصویب این نوع بودجه ها ناشی از ناتوانی دولتها ارائه بودجه سالانه یا بحران های سیاسی ، اقتصادی و مالی بوده است منظور از بودجه یک یا چند 12 یا وقتی است که دولتها نتوانند تا پایان سال بودجه خود را به مجلس ارائه نمایند و یا پارلمان کار بررسی و تصویب بودجه را به تعویق اندازد در هر دو حال دولت ناگزیر است برای پرداختهای خود از مجلس تقاضای اعتبار موقت کند ، توجه به این نکته ضروری است که بودجه 12/1 یا یکماهه معادل 12/1بودجه پیشنهادی نیست بلکه معادل 12/1 بودجه مصوب سال قبل خواهد بود زیرا چنانچه بودجه پیش مورد تصویب مجلس قرار گرفته بود دیگر دلیلی برای تصویب بودجه 12/1 وجود پیدا نمی کرد ، در سالهای اخیر تصویب بودجه 12/2 برای سال 59 را نمی توان عنوان نمود که معادل 12/2 بودجه مصوب 58 مورد تصویب مجلس شورای اسلامی قرار گرفت به هر حال اصل سالانه بودن مبتنی بر دو جنبه فنی و سیاسی می باشد:
ادامه نوشته

چگونه با تقویت فنون برقراری ارتباط به پیشرفت خود کمک کنیم ؟

چگونه با تقویت فنون برقراری ارتباط به پیشرفت خود کمک کنیم ؟

بخش عمده ای از پیام هایی که ما به دیگران منتقل می کنیم ، برخاسته از ارتباطات غیر کلامی است ، یعنی جنبه هایی از حالات بدنی ، احساسات و نگرشها یمان که شاید تا کنون به آنها بی توجه بوده ایم . در واقع ارتباطات غیر کلامی عبارتند از کلیه پیامها یی که افراد علاوه بر خود کلام آنها را نیز مبادله میکنند ، برخی از این روابط غیر کلامی عبارتند از ....

ادامه نوشته