سازمان یادگیرنده 4
نظریه سازمان یادگیرنده: امستد و اسمیت[1] فرهنگ سازمانی را به مانند صورتی فلکی از اعتقادات، ارزشها، عادتها، و هنجارهای رفتاری توصیف میکنند که عملاً در یک سازمان به کار برده میشوند. فرهنگ سازمانی راه بدست آوردن کار انجام شده است، راهی که چگونه افراد انتخاب میکنند تا با یکدیگر ارتباط برقرار کنند، راه چگونگی حل مساله، و چگونگی انجام آئینها. لازم نیست که افراد اعتقادات و یا ارزشها را بگویند و یا به زبان بیاورند بلکه اعتقادات و یا ارزشها واقعاً وجود دارند (امستد و اسمیت، 1994)
[1]. Omstead & Smith
+ نوشته شده در یکشنبه نهم مرداد ۱۳۹۰ ساعت 22:55 توسط علی جباری مدیریت آموزشی
|
علی جباری دکتری مدیریت آموزشی