{مصاحبه ای که به استخدام منتهی خواهد شد.}

 توسط: Sarah E. Needleman

Tuesday, April 14, 2009

25/01/1388

ارائه شده در: وال استریت ژورنال

 ترجمه: مازیار احمدی 

 در هفته های اخیر استخدام کنندگان شرکت کاریابی سراسری با این شرایط مواجه می شوند  که داوطلبان کار یک ساعت قبل ا ز شروع مصاحبه در محل حضور می یابند. داوطلبان دیگر اظهار می کنند که مشکلات مالی بسیار سختی دارند و نزدیک است از شدت بیچارگی خود کشی کنند، و یا حتی  شخصی نسخه های بسیار زیادی از  مدارک توصیف کننده پروژه های تکمیل شده توسط او در جائیکه قبلاً مشغول بکار بوده را جهت ارائه همراه خود آورده است .

 اینگونه ترفندها  بطور دقیق نتیجه نمی دهد. 

 در بازار کار فوق العاده رقابتی امروز حتی گرفتن وقت مصاحبه شاهکار است. در عین حال استخدام کنندگان و مدیران کارمند یابی می گویند که بسیاری از داوطلبان بیکار فرصت استخدام را با نمایش درماندگی یا  بیان تلخ تر در مورد وضعیتشان- اغلب بدون تشخیص آن هدر می دهند.

 

جولیه لوباتون مدیر دایره مدیریت استخدام و استعداد یابی برای شرکت کاریابی یکپارچه آتلانتا می گوید" مردم درحال خیلی خیلی عصبی تر شدن هستند،"." این عصبی تر شدن اغلب با آسیب زدن به خودشان منتهی می گردد." 

در یک مصاحبه استخدامی شما قصد دارید به دلایل بحق عالی جلوه کنید . برای انجام چنین کاری، شما باید نگرانی و استرس خود  را همراه کیف خود پشت در بگذارید. برای شروع، حداکثر تا 10 دقیقه قبل از زمان مصاحبه برنامه ریزی شده خود  منتظر شوید و سپس در محل آشکار شوید. خانم لوباتون درمورد خیلی زود تر از زمان تعیین شده حاضر شدن برای مصاحبه می گوید " اینکار نشان دهنده این امر است که شما نسبت به زمانی که مدیر استخدامی برای شما اختصاص می دهد احترام قائل نیستید. ، اضافه کنید اینرا هم که داوطلبی که یک ساعت زودتر می آید. کارمندان را ناراحت کند." همکاران واقعاً کسی را که خارج از ارزشهای گروه رفتار می کند، نمی خواهند " . 

وندی آلفوس راتمن رئیس شرکت مشاور wenroth یک شرکت تربیت مدیر در نیویورک بیان می کند که دست دادن محکم می تواند وسیله ای برای جلب اعتماد محکمی باشد. همچنین اضافه می کند که توجه خود را به مصاحبه کننده متمرکز کنید. از نگاه کردن به اطراف اتاق، ضربه زدن با انگشتتان، یا حرکات دیگر عصبی پرهیز کنید. 

خانم آلفوس راتمن اظهار می کند که صرفنظر از اینکه احساس شما چطور است، مشکلات و ناراحتی خود را خارج از فرایند مصاحبه نگه دارید. در عوض حالت مغلوب نشدنی از خود نشان دهید. برای مثال ، اگر از کار قبلی اخراج شده اید، درعوض تاسف خوردن برای موقعیت خود، می توانید مثلا بگوئید تجربه شما را برانگیخت تا مهارتهایتان را مجدداً بسنجید، و این چیزی است که شما را به اینجا هدایت نموده است. او می گوید " شما باید قدرت پیشرفت خود را علیرغم موانع غیر قابل پیش بینی نشان دهید ". 

دبوراه مارکوس بنیانگذار Columbus Advisors LLC یک شرکت تحقیقات مدیریتی در نیویورک اظهار می کند که ضمناً باید نشان دهید شما وظایف محوله خود را به خوبی در شرکت قبلی انجام داده اید همراه با توضیح اینکه چگونه سوابق و پیشنه شما با نیاز های کنونی این شرکت مربوط است. این مطلب بخصوص زمانی مهم است اگر شرکت مورد نظر در صنعتی متفاوت از صنعتی که شما در آن کار کرده اید مشغول فعالیت است. برای برجسته نمایاندن خود، شما نیاز به اطلاعاتی بمراتب بشتر از اطلاعات مربوط به مدیریت شرکت و فعالیت اصلی آن خواهید داشت. شما همچنین نیاز خواهید داشت تا پیدا کنید- و بفهمید- چگونه تغییرات اخیر در بازار روی شرکت، رقبایش و کل صنعت تاثیر گذاشته است. مجله هایی را که شرکت مورد نظر منتشر می کند, گزارشات سالیانه،پوشش درمانی و نوشته های صنعت را بخوانید و با عضو مورد اعتمادی در شبکه ارتباطی خود هم مشورت کنید. خانم مارکوس می گوید " شرکتهایی که فقط چند ماه قبل در وضعیت عملکردی خوبی قرا داشتند ممکن است الان در وضعیت تلاش برای رهائی از ورشکستگی باشند"." شما می خواهید بفهمید جایگاه امروز آنها چیست." 

کیتی ماریسکو ، معاون ارشد منابع انسانی شرکت PDI.، رود خانه نورد، N.J.، فراهم کننده خدمات بازاریابی و فروش شرکتهای داروئی این مطلب را بیان میکند که شما باید از نشان دادن شایستگی بالای خود برای موقعیت بخوصوصی که خواهان کسب آن هستید نیز مطمئن شوید. مثالهائی از دستاوردهای گذشته خود- نه فقط مسئولیتهائی که داشته اید- ارائه دهید و شرح دهید که چطور به فرصت کنونی مرتبط است. او می گوید " باید خودتان را جوری جلوه دهید که قبلاً هرگز نبوده اید،"." بایداطلاعات و مهارت خود را بهبود دهید و شرایطتان را حائز اهمیت نشان دهید." 

شری آر بریک من، عضو موسسه تحقیقات مدیریتی Martin Partners LLC، می گوید که یک داوطلب اخیراً او را با این نوع آمادگی تحت تاثیر قرار داد. او در مورد مردی که برای یک پست مدیریتی در  یک تولید کننده صنعتی متوسط مصاحبه می شد می گوید." او در مورد خط تولید شرکت و  اینکه قبلاً در چه بازارهائی بوده است آگاه بود،" " او بطور واضح و موثری توضیح داد که با کارهائی که او می توانست در شغل فعلی خود انجام دهد چطور می توانست هزینه ها را کم کند، فروش را افزایش دهد و سهم بازار را توسعه دهد." آن داوطلب استخدام شد. 

مراقب باشید که زیاد به حاشیه نروید،اگر چه بمنظور برای برجسته بودن برای طرف مقابل. برای مثال، ممکن است وسوسه شوید تا پیشنهاد کنید بطور موقت و مجانی کار  کنید یا دستمزد کوچکی نسبت به دستمزد اصلی که برای شغلی در نظر گرفته شده دریافت کنید. اما متخصصان می گویند  این چنین پیشنهاد جسورانه ای اغلب نتیجه معکوسی برای داوطلبان می دهد. لی میلر ، نویسنده کتاب پول بیشتری در شغل بعدی خود بدست بیاورید... در هر اقتصادی می گوید " کارمندان اعتبار می خواهند. آنها کم ارزش بودن را نمی خواهند." 

بهترین شرط برای شما اینست که منتظر بمانید تا در ابتدا پیشنهاد شغل را بدست آورید و سپس در مورد حقوق صحبت کنید. آقای میلر میگوید " در یک رکود اقتصادی، کارفرمایان نسبت به حقوق پرداختی خیلی حساس می شوند،"." حقوق درخواستی شما ممکن است در تصمیم آنها جهت استخدام اثر بگذارد." او اضافه می کند که با تحقیق راجع به نرخ متوسط برای پست مورد نظر در موقعیتی که در فشار قرار می گیرید تا حقوق درخواستی خود را بگوئید آمادگی داشته باشید . او پیشنهاد می دهدکه ممکن است برای مثال بگوئید که پول نگرانی اولیه شما نیست و شما فقط به دنبال دریافتی عادلانه ای هستید.می توانید با این سوال که شرکت چقدر می خواهد برای این پست پرداخت کند تلاش کنید توپ را در زمین مصاحبه کننده بیاندازید. 

دایود گاسپین، مدیر منابع انسانی در  5W Public Relations در نیویورک هشدار می دهد  که در برخی شرایط، ممکن است فقط بدنبال شغلی باشید که شما را به موفقیت برساند بنابراین ممکن است تناسب کمتر ی بین خواستها و شغل خود احساس کنید  . اما اگر در مورد فرصت بدست آمده واقعاً هیجان زده نیستید،احساس خودتان را برای خود نگه دارید. او می گوید " من مصاحبه هایی داشته ام که افراد می آمدند و واضح بود که اگر آنها واقعاً اولویتهایشانفراهم بود می بایست چیزی متفاوت انجام می دادند،"." شما نمی خواهید که روی میز مصاحبه در مورد این مطلب رک باشید . هیچ کس نمی خواهد که شخصی را استخدام کند که وقتی شرایط بهتر شود سریعاً او راتنها بگذارد." 

بعد از انجام مصاحبه در مورد پیگیری خود احتیاط کنید. متخصصین شغل توصیه می کنند اگر شما در آن واحد بدنبال شغلهای مختلف هستید، مطمئن باشید که افراد درستی را هدف قرار داده اید. همچنین بدقت مراقب اشتباهات در تلفظ یا دستور زبان باشید.در یک بازار کار رقابتی، کارفرمایان انتخابهای فراوانی دارند، و حتی یک لغزش کوچک می تواند به شانسهای شما صدمه بزند. 

خوزه تامز عضو مدیریتی  در Austin-Michael LP ، یک موسسه تحقیق- مدیریتی در Golden, Colo اظهار می کند اگر تمام موارد بخوبی پیش رفت. مصاحبه کننده را تعقیب نکنید. حداقل برای یک هفته قبل از چک کردن نامزدی خود منتظر باشید. به مدیران استخدام فقط در دفترشان زنگ بزنید، حتی اگر در کارت ویزیت آنها شماره منزل و یا موبایل آمده است. وقتیکه یک پیام صوتی دریافت می کنید پیامی بگذارید. این روزها عموم استخدام کنندگان  معمولاً Caller ID   دارند و اگر چندین بار بدون گذاشتن پیام صوتی تلاش نموده اید که با آنها تماس بگیرید  در صورت نیاز می توانند با شما تماس بگیرند . او می گوید " خط باریکی بین اشتیاق و اشتیاق بیش از حد وجود دارد". 

The Interview That'll Bag a Job

by Sarah E. Needleman

Tuesday, April 14, 2009

provided by

 Wall Street Journal

In recent weeks, recruiters for Consolidated Container Co. have seen job candidates arrive up to an hour early for interviews. Other candidates have alluded to financial hardships while in the hot seat, and one person even distributed bound copies of documents describing projects he completed for past employers.

 

These sorts of tactics aren't exactly winners. In today's ultracompetitive job market, even getting an interview is a feat. Yet recruiters and hiring managers say many unemployed candidates blow the opportunity by appearing desperate or bitter about their situations — often without realizing it.

 

"People are becoming a lot more aggressive," says Julie Loubaton, director of recruiting and talent management for Atlanta-based Consolidated Container. "They often wind up hurting themselves."

 

At an interview, you want to stand out for the right reasons. To do so, you'll need to leave your baggage and anxiety at the door. For starters, wait until 10 minutes before your scheduled interview time to announce yourself. Arriving any sooner "shows that you're not respectful of the time the hiring manager put aside for you," says Ms. Loubaton, adding that a candidate who arrived an hour early made workers uncomfortable. "Companies really don't want someone camped out in their lobby."

 

Signal confidence by offering a firm handshake, adds Wendy Alfus Rothman, president of Wenroth Consulting Inc., an executive coaching firm in New York. Focus your attention on the interviewer. Avoid looking around the room, tapping your fingers, or other nervous movements.

 

No matter how you're feeling, keep your personal woes out of the interview process, asserts Ms. Alfus Rothman. Instead, always exude an upbeat attitude. For example, if you were laid off, instead of lamenting the situation, you might say the experience prompted you to reassess your skills, and that's what led you here. "You want to demonstrate resilience in the face of unpredictable obstacles," she says.

 

 

Meanwhile, show you've done your homework on the company by explaining how your background and track record relates to its current needs, adds Deborah Markus, founder of Columbus Advisors LLC, an executive-search firm in New York. This is particularly important if the firm is in a different industry than the one you worked in before. To stand out, you'll need to look up more than just basics on company leadership and core businesses. You'll also need to find out — and understand — how recent changes in the marketplace have affected the firm, its competitors and industry overall. Read recent company press releases, annual reports, media coverage and industry blogs, and consult with trusted members of your network. "Companies that may have been performing well just a few months ago might be in survival mode now," says Ms. Markus. "You want to understand how [they're] positioned today."

 

Also, be sure to show you're a strong fit for the particular position you're seeking, adds Kathy Marsico, senior vice president of human resources at PDI Inc., a Saddle River, N.J., provider of sales and marketing services for pharmaceutical companies. Offer examples of past accomplishments — not just responsibilities you've held — and describe how they're relevant to the opportunity. "You must differentiate yourself like never before," she says. "You need to customize yourself and make yourself memorable."

 

Sherry R. Brickman, a partner at executive-search firm Martin Partners LLC, says a candidate recently impressed her with this sort of preparation. "He knew the company's product line and what markets it was already in," she says of the man, who was interviewing for an executive post at a midsize industrial manufacturer. "He clearly and effectively explained how he could cut costs, increase sales and expand market share based on what he'd done in his current job." The candidate was hired.

 

Be careful not to go too far, though, in your quest to stand out. For example, it may be tempting to offer to work temporarily for free or to take a lesser salary than what a job pays. But experts say such bold moves often backfire on candidates. "Employers want value," says Lee Miller, author of Get More Money on Your Next Job ... In Any Economy. "They don't want cheap."

 

Your best bet is to wait until you're extended a job offer before talking pay. "In a recession, employers are going to be very price sensitive," says Mr. Miller. "The salary you ask for may impact their decision to move forward." Come prepared having researched the average pay range for a position in case you're pressured to name your price, he adds. You might say, for example, that money isn't a primary concern for you and that you're just looking for something fair, suggests Mr. Miller. You can try turning the tables by asking interviewers what the company has budgeted for the position.

 

In some cases, you may be looking just for a job to get you through so you might consider a less-than-perfect fit. But if you aren't really excited about an opportunity, keep it to yourself, warns David Gaspin, director of human resources at 5W Public Relations in New York. "I've had times where people come in and it's clear that if they really had their preference, they'd be doing something different," he says. "You don't want to put that out on the table. Nobody wants to hire someone who's going to run for the door when times get better."

 

After an interview, take caution with your follow-up. If you're in the running for multiple jobs at once, make sure to address thank-yous to the right people, career experts advise. Also look closely for spelling and grammatical errors. In a competitive job market, employers have the luxury of choice, and even a minor faux pas can hurt your chances.

 

If all has gone well, don't stalk the interviewer. Wait at least a week before checking on your candidacy, adds Jose Tamez, managing partner at Austin-Michael LP, an executive-search firm in Golden, Colo. Call recruiters only at their office, even if their business card lists a home or cell number. Leave a message if you get voicemail. These days, recruiters typically have caller ID and can tell if you've tried reaching them multiple times without leaving a voicemail. "There's a fine line between enthusiasm and overenthusiasm," he says.