How do people learn?

How do people learn? A Summary of Ideas

1. People learn by building mental models of reality rather than by “receiving” knowledge

“transferred” to them. They use their current models of reality to understand any new things they

encounter.

2. People don’t store facts away in some bank; they associate things in their brain. If they don’t

learn to use, they usually can’t remember. Learning to remember does not necessarily lead to

improved reasoning ability. Simply learning the facts for an examination usually does not mean

that those facts will have much sustained and substantial influence on the way people think, act, or feel.

 

ادامه نوشته

نکته های مدیریت اسلامی (آخرین نکته )

هیچ وقت سعی مکن که کار را زود به پایان برسانی ، بلکه تلاش کن آن را خوب انجام دهی ، چون مردم نمی پرسند که این کار را در چه مدت انجام داده ای ؟ بلکه از خوبی آن سوال می کنند .

« امام علی (ع) »

نکته های مدیریت اسلامی

در خرید و فروش با مردم مکر و خدعه مکن ، چون در این صورت شرف خود را بیشتر از آن نفعی که می خواهی ببری ، بباد می دهی .

« امام علی (ع) »

........................................................................................................................

مومنان کسانی هستند که آینده خویش را می شناسند .

« امام علی (ع) »

نکته های مدیریت اسلامی

ابزار مدیریت ، شرح صدر و گشایش سینه است .

« امام علی (ع) »

فرصت مانند ابر در می گذرد ، پس فرصت خوب را غنیمت شمارید .

« امام علی (ع) »

آنکه خصومت را از حد گذراند گناه ورزید و آنکه در آن کوتاهی کرد ، ستم کشید و آنکه ستیزه جوست نتواند از خدا ترسید .

« امام علی (ع) »

شهادتش را به تمامی شیعیان تسلیت عرض می نماییم .

نکته های مدیریت اسلامی

اگر منزلت و جاه فرمانروایی در دلت سرکشی و خود بینی پدید آورد ، آنگاه به عظمت قدرت خداوند بنگر که برتر از توست و به قدرت او در آنچه به آن توانا نیستی نظاره کن که این کار سرکشی تو را بشکند .

« از فرمان امام علی (ع) به مالک اشتر »

معرفی چند وبلاگ مدیریتی

معرفی چند وبلاگ مدیریتی
دوست عزیزی خواسته بودند که چند سایت مدیریتی خوب براشون معرفی کنم
ایشون خودشون استاد هستند و ما را با این حرفشون شرمنده کردند
با این حال از لینک های سمت چپ وبلاگ فکر میکنم لینک هایی که در ادامه مطلب میاورم بد نباشند:...
ادامه نوشته

پرسش و پاسخ

با عرض سلام  و آرزوی قبولی طاعات شما خوبان،
خدمت دوستانی که محبت دارند و پیام خصوصی و ایمیل میفرستند و درخواست کمک دارند و یا سئوال آموزشی میپرسند باید عرض کنم خواهشاً سئوال های خود را دقیق بپرسید!
مثلاً دوستی این سئوال را مطرح کرده اند:
می خواهم در رشته علوم تربیتی گرایش مدیریت آموزشی ادامه تحصیل دهم .چه منابعی را باید مطالعه نمایم ،البته دانشگاه آزاد؟
این سئوال را مکرراً دوستان پرسیده اند با غفلت از اینکه مقطع مورد نظر را ذکر کنند و یا به آرشیو موضوعی وبلاگ مراجعه کنند.
فعلاً می توانید به این دو آدرس در این مورد (دکتری و ارشد)مراجعه کنید تا بعداً کامل تر آنرا اضافه کنم.
http://www.m-o-d-i-r.blogfa.com/cat-22.aspx
http://www.m-o-d-i-r.blogfa.com/cat-16.aspx
با تشکر از این همه  توجه و محبت و ایمیل های شما!

سئوالات دوره ی دکتری تخصصی (Ph.D) دانشگاه آزاد اسلامی در سال 1386

سئوالات دوره ی دکتری تخصصی (Ph.D) دانشگاه آزاد اسلامی در سال 1386
ادامه نوشته

Qualities of a Good Special Education Teacher

Qualities of a Good Special Education Teacher

by Sue Watson  for About.com

Have you ever wondered what makes a great special education teacher? What separates a mediocre teacher from a terrific teacher? It's not easy to define, however, here's a list of qualities listed by parents, principals, educators and students.

Are you a Top Special Education Teacher?

1. You love your role, you love being with your students and you couldn't imagine doing anything else.....

ادامه نوشته

نکته های مدیریت اسلامی

نباید در نظرت بدکار و نیکو کار برابر باشند که این روش مردم نیکوکار را به نیکوکاری بی رغبت سازد و مردم بدکار را به بدکاری راغب گرداند ، بلکه باید هر یک را به آنچه بجای آورده اند ، پاداش دهی .

« از فرمان امام علی (ع) به مالک اشتر »

بازسازي دنيا

بازسازي دنيا :

پدر روزنامه مي‌خواند اما پسر كوچكش مدام

مزاحمش مي‌شود. حوصله پدر سر رفت و

صفحه‌اي از روزنامه را كه نقشه جهان را نمايش

مي‌داد جدا و قطعه قطعه كرد و به پسرش داد.

"بيا! كاري برايت دارم. يك نقشه دنيا به تو مي‌دهم،

ببينم مي‌تواني آن را دقيقاً همان طور كه هست

بچيني؟"

ادامه نوشته

ويژگي‌هاي مديريت علوي در مقايسه با نظريه‌هاي مديريتي عصر حاضر

ويژگي‌هاي مديريت علوي در مقايسه با نظريه‌هاي مديريتي عصر حاضر

يكي ديگر از نظريه هاي مديريتي موفق كه مربوط به عصر حاضر مي باشد و تحولات شگرفي را در مديريت ايجاد نموده است «نظريه مديريت ژاپني» است. آمار رسمي نشان مي دهد كه رشد بهره وري صنايع ژاپن از سال 1960 تا سال 1978 بر مبناي مديريت ژاپني چهاربرابر شده است در حاليكه در همين مدت، آمريكا، انگليس و آلمان كمتر از نصف اين مقدار رشد بهره وري داشته اند و اين نشان دهنده تفوق و برتري مديريت ژاپني بر مديريت غربي بوده است. (1)

در بررسي اصول و مباني مديريت ژاپني به چهار ويژگي و خصوصيات ممتاز در اين مديريت برمي خوريم كه عيناً اين چهار ويژگي در مديريت علوي نيز وجود دارند. آن ويژگيها عبارتند از:

ادامه نوشته

مدیریت علوی

مديريت مولاى متقيان علي(ع)

مولاى بزرگ عالم بشريت علي(ع) ضمن انتصاب مالک اشتر به ولايت مصر، فرمانى به ايشان عطا نمودند که طى آن وظايف يک مدير را براى ايجاد محيطى سالم کاملا مشخص فرمودند که رعايت اصول آن مى‌تواند در تمامى زمان‌ها ايجاد بهداشت روانى يا “بهره‌وري”‌ مفيد را در پى داشته باشد.
در اينجا به جملاتى از اين بزرگوار اشاره مى‌شود:
ادامه نوشته

نکته های مدیریت اسلامی

« از فرمان امام علی (ع) به مالک اشتر »:

پس به آرزوهاشان در بگشای و کارشان را بزرگ بر زبان آور و از این راه به آنان نزدیک شو ، چه اگر از حسن عمل آنان بسیار یاد کنی ، به یاری خدای دلیران به جنبش در آیند و گریزپایان برانگیخته گردند .

امام علی (ع) :
معاشرت با صاحبان فضیلت مایه حیات دلهاست .