فصل دوم اصول مدیریت

با سلام

از اینکه چند وقته آپدیت نمیکنم عذر میخوام این روزا به شدت سرم شلوغه
امروز اصول مدیریت با آقای دکتر سلیمی داشتیم و کنفرانس جناب آقای ملانوری بسیار به دل نشست
مفید دیدم تا شما هم از پاورپوینتی که ایشان آماده کرده بودند بهره ببرید اگرچه بدون بیان قشنگ ایشان

که سخنان جناب آقای دکتر سلیمی و خانم صالحی چاشنی آن بود مزه خودش را ندارد به هر حال می توانید برای دانلود
این فایل که زیپ شده و 884 کیلوبایت است اینجا کلیک کنید

 

هوش هیجانی

هوش هیجانی

اصطلاح « هوش هیجانی » برای اولین بار در سال ( 1990 ) توسط « پيتر سالوی » و « جان ماير » براى بيان کيفيت و درک احساسات افراد، همدردى با احساسات ديگران و توانايى اداره مطلوب خلق و خو ارائه شد. درحقيقت هوش هیجانی مشتمل بر شناخت احساسات خويش و ديگران و استفاده از آن براى اتخاذ تصميمات مناسب در زندگى است. به عبارتى عاملى است که به هنگام شکست، در شخص ايجاد انگيزه مى کند و به واسطه داشتن مهارتهاى اجتماعى بالا منجر به برقرارى رابطه خوب با مردم مى شود. در سال ( 1995 )، « دانیل گولمن » با انتشار كتاب معروف خود به گونه اي گسترده مفهوم هوش هیجانی را گسترش داد. به طوریکه این مفهوم بسیار مورد توجه قرار گرفت و بحث هاي بسياري را برانگيخت. به اعتقاد « گولمن » هوش هيجاني با توانايي درک خود و ديگران (خودشناسی و ديگر شناسی)، ارتباط با مردم و سازگاري فرد با محيط پيرامون خويش پيوند دارد.

ادامه نوشته

آشنایی با دکتر داود محمدی

آشنایی با دکتر داود محمدی

مشخصات و سوابق علمي ـ پژوهشي و اجرايي

داود محمدی

عضو هیات علمی تمام وقت رسمی و مدیر گروه مدیریت  دانشگاه آزاداسلامی واحد جنوب

پست الکترونیکی: PMFCO@yahoo.com      dmohammadi2003@yahoo.com  

سوابق تحصيلي :

ليسانس : مديريت و برنامه ريزي ـ دانشگاه شهيد بهشتي.

فوق ليسانس : مديريت آموزشي ـ دانشگاه علامه طباطبايي.با رتبه 2آزمون ورودی

دکترا نیمه تمام .23 واحد پاس شده.اقتصاد و بازرگانی بین المللی.دانشگاه آزاداسلامی

دکترا : مديریت فرهنگ سازمانی، دانشگاه علوم و تحقيقات.با رتبه اول آزمون علمی

http://dmohammadi.blogfa.com/cat-2.aspx
ادامه نوشته

ميرمحمد سيد عباس زاده

پروفسور مير محمد سيد عباس زاده

پروفسور مير محمد سيد عباس زاده متولد روستاي اسفهان از توابع شهرستان تبريز در سال 1333 می باشد. دارای مدرک ليسانس در رشته زبان و ادبيات انگليسي از دانشگاه تبريز ، مدرک فوق ليسانس علوم تربيتی از دانشگاه Oklahoma City ، آمريکا ، دکتری مديريت آموزشی Ph.D از دانشگاه ميسوري-كلمبيا ، آمريکا می باشد. از سال 1360 در دانشگاه اروميه بعنوان عضو هيئت علمی شروع به تدريس نموده است. مشاراليه علاوه بر فعاليتهاي پژوهشي مختلف اعم از انجام طرح هاي تحقيقاتي ، تاليفات و ترجمه هاي مختلف ، در فعاليتهاي آموزشي نيز انجام وظيفه نموده ام و در حال حاضر در دوره هاي كارشناسي ارشد و دكتراي مديريت آموزشي مشغول تدريس مي باشد. سوابق علمي ايشان به طور مشروح در فايل مربوط به C.V موجود در صفحه شخصي ايشان آورده شده است.

http://www.urmia.ac.ir/asatid/M_Seyedabaszade/default.aspx

ادامه نوشته

پندهای آموزنده

منشي دفتر ، و مدير شرکت براي ناهار به سمت سلف قدم مي زدند… يهو يه چراغ جادو روي زمين پيدا مي کنن


 و روي اون رو مالش ميدن و جن چراغ ظاهر ميشه… جن ميگه: من براي هر کدوم از شما يک آرزو برآورده مي کنم… منشي مي پره جلو و ميگه: «اول من ، اول من!… من مي خوام که توي باهاماس باشم ، سوار يه قايق بادباني شيک باشم و هيچ نگراني و غمي از دنيا نداشته باشم»… پوووف! منشي ناپديد ميشه… بعد مسوول فروش مي پره جلو و ميگه: «حالا من ، حالا من!… من مي خوام توي هاوايي کنار ساحل لم بدم ، يه ماساژور شخصي و يه منبع بي انتهاي آبجو داشته باشم و تمام عمرم حال کنم»… پوووف! مسوول فروش هم ناپديد ميشه… بعد جن به مدير ميگه: حالا نوبت توئه… مدير ميگه: «من مي خوام که اون دو تا هر دوشون بعد از ناهار توي شرکت باشن»!

نتيجهء اخلاقي اينکه هميشه اجازه بده که رئيست اول صحبت کنه!
پیشنهاد میدهم کسانی که این درس اخلاقی را نمیدانستند برای ادامه مطالعه آن به سایت اصلی این دروس اخلاقی که در پائین آورده شده است مراجعه کنند
http://www.asemannews.com/index.php/the-news/34-social/101-1388-07-01-01-29-43


ایبوک مجانی (خارجی)

دوستان گرامي


در موارد بسياري مشاهده شده است که برخي ايبوکهاي قابل دانلود از سايتهاي springerlink و يا wiley InteScience و ساير سايتهاي معروف، در سايت www.gigapedia.org
نيز يافت مي شود. همانطوريكه مي دانيد اين سايت امروزه به يکي از بزرگترين پايگاههاي دانلود رايگان ايبوک تبديل شده كه كار كردن با آن نياز به يك آموزش كوتاه دارد. اعضا با ورود به محيط عضويت، مي توانند کتاب مورد نظر را بصورت رايگان دانلود نمود و در كنار آن كتابهاي مفيد ومرتبط بسياري را نيز مشاهده كنند. پس قبل از هر گونه اقدام براي ارسال درخواست يک ايبوک، ابتدا در اين سايت عضو شويد و سپس از وجود نداشتن کتاب مورد نظرتان در اين سايت حتما مطمئن شويد. آنگاه در خواست بگذاريد. لينك زير كه توسط يكي از مديران تهيه شده است آموزش سريع دريافت كتاب در گيگاپديا است:
اينجا

ظرفيت فايل راهنما: 300 كيلوبايت
براي ديدن فايل نياز به آكروبات ريدر داريد
منبع: سایت گیگا پیپر

عنوان  :  ادهوكراسي Adhocrac

عنوان  :  ادهوكراسي Adhocracy

نویسنده :  ابراهيم محمدي قراسوئي
كلمات كليدي  :  مباني سازمان و مديريت، سازمان بوروكراتيك، سازمان ارگانيك، طرح ساختار ماتريسي، طرح ساختاري موازي يا جانبي، گروه كاري، ساختار كميته اي

 "Ad hoc" درلغت به معني موقت(حق)، متخصص، ويژه امر بخصوصى، ويژه، خلق‌الساعه و برحسب ضرورت است.

در اين ساخت سازماني گروه­هاي كاري تشكيل مي‌شوند و بر حسب ضرورت مأمور انجام امور مي­شوند. اين ساخت براي انجام كارهاي كل سازمان، بر واحدهاي سازماني كوچك ، مردم‌گرا(دموكراتيك)، نسبتا خود­گردان[1] و متشكل از متخصصين رشته­هاي مختلف تأكيد دارد.[2]
 طرح ساختار ماتريسي، تئوري Z، طرح ساختاري موازي يا جانبي، گروه كاري، ساختار كميته‌اي و ساختار گروههاي آموزشي، همه نمونه‌هايي از ادهوكراسي هستند.[3] در اين سازمان‌ها تمايز چنداني ميان صف و ستاد مشاهده نمي­شود، بر سلسله مراتب تاكيد نمي­شود و كاركنان، معمولا بصورت تيمي فعاليت مي­كنند. در آدهوكراسي­ها حداقل ضوابط، مقررات و رويه­ها(ساختار ارگانيك) مشاهده مي­شود.[4]
ادامه نوشته

تاکید بر اموزش

Emphasis on Teaching
by Marshall Brain

The Importance of Questions


The facts and techniques that we teach are important, but they are also doomed. In 10 or 20 years much of what I teach today will be obsolete. For example, in an introductory computer class taught 20 years ago, I would have spent a great deal of time talking about punched cards. Today that knowledge is useless.

Although facts and techniques are important, they are not the main thrust of a university. What makes a university environment unique is its emphasis on, and bias towards, self-directed learning and research. Teachers try to convey to students the process of scholarship, so that the students can become problem-solvers and researchers themselves.

ادامه نوشته

روبان ابی

آموزگارى تصمیم گرفت که از دانش‌آموزان کلاسش به شیوه جالبى قدردانى کند. 
او دانش‌آموزان را یکى‌یکى به جلوى کلاس می‌آورد و چگونگى اثرگذارى آن‌ها بر خودش را بازگو می‌کرد. 
آن گاه به سینه هر یک از آنان روبانى آبى رنگ می‌زد که روى آن با حروف طلایى نوشته شده بود:

« من آدم تاثیرگذارى هستم..»

ادامه نوشته

چارت آموزشی مدیریت آموزشی در مقطع ارشد

چارت آموزشی مدیریت آموزشی در مقطع ارشد


دوست عزیزی سئوال کرده بودند که در کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی چه واحدهایی را باید پاس کرد
در ادامه مطلب شما میتوانید چارت آموزشی مدیریت آموزشی در مقطع ارشد را مشاهده بفرمائید
البته بعضی از دانشگاه ها ممکن است علاوه بر این چهار ترم یک ترم اضافه نیز به دانشجویان غیرمرتبط بیشتر ارائه بدهند یعنی تا پانزده شانزده واحد پیش نیاز
که به این صورت دانشجو یک ترم از دانشگاه و زندگی عقب می افتد نمونه آن در دانشگاه آزاد مرودشت مشاهده شده است و در مقابل آن در دانشگاه آزاد خوراسگان
مرتبط ها و غیر مرتبط ها را با هم می آورند بالا به طوری که غیر مرتبط ها هم بتوانند چهار ترمه تمام کنند
نکته قابل توجه دیگر آنکه در دانشگاه آزاد مرودشت درس فلسفه ارائه نمیشود به جای آن درس شیرینِ زبان انگلیسی به صورت زبان1 و زبان2 ارائه میشود
که در مقابل آن در دانشگاه آزاد خوراسگان زبان1 فقط ارائه میشود و فلسفه هم ارائه میشود.

تذکر: به جای فلسفه در دانشگاه آزاد مرودشت مدیریت تغییر ارائه میشود که در چارت به اشتباه مدیریت تجهیز درج شده است.
ادامه نوشته

پرواز بوفالوها

پرواز بوفالوها

جین بلاسکو از موفقترین مدیران و فیلسوفان در کتاب خود به نام "پرواز بوفالوها" به بررسی دو نوع سازمان و تشکیلات اشاره میکند:

1.      سازمانهای بوفالویی              2.      سازمانهای غازی

 

 ویژگی بوفالوها:

· آنها به یک رهبر پایبند و وفادارند و همه پیروند و تابع.

· آنها درست همان کاری را میکنند که به آنها دستور داده شده است.

· آنها هرگز سوال نمیکنند و فقط پیروی میکنند.

· بوفالوها منتظر دستور میشوند، و تا دستور نرسد هیچ کاری نمیکنند و هیچ جا نمیروند.

· هیچکس جای دیگری را پر نمیکند و جلو نمی افتد و مسولیت نمی پذیرد.

 

ویژگی غازها:

·هر غاز به هنگام پرواز دسته جمعی احساس مسوولیت میکند.

·هر غاز فقط پیروی محض نمیکند و وضع خود را در راه میسنجد و به تصمیمی که باید بگیرد، فکر میکند.

·هر غاز مسیر پرواز گروه را میداند.

· رهبری و جلودار بودن، نوبتی است.

· هر غاز، زمان جلوتر بودن، در نوک پرواز قرار گرفتن و هدایت گروه را خود انتخاب میکند.

·همه ی غازها تمایل به پذبرش مسوولیت و جلودار بودن و رهبری دارند.

·غازها در طول پرواز مراقب یکدیگر هستند.

 

بررسی ها ثابت کرده است که اگر غازها مسیری را گروهی بپیمایتد، 70 %  بیشتر از آن مسافتی را که انفرادی میتوانند طی کنند، می پیمایند.

تفاوت میان نتیجه ی کار در سازمان غازی یا بوفالویی کاملا بدیهی است، فقط کافی است که کمی دقت کنیم. درست نمیگم؟ حالا شما اگه بخواهید سازمانی داشته باشید، کدوم رو انتخاب میکنید؟ غازی یا بوفالویی؟

منبع:http://noori87.blogfa.com