مديريت سايه management sunshade
مديريت سايه management sunshade
در خيلي از سازمان ها ونهاد ها ي اجتماعي به اشكال گوناگون مديريت سايه اعمال حاكميت مستتر دارد كه تفاوت آنها درشدت و ضعف اعمال آنها درسازمان ها و نهاد هااست.
مديريت سايه management sunshade
در خيلي از سازمان ها ونهاد ها ي اجتماعي به اشكال گوناگون مديريت سايه اعمال حاكميت مستتر دارد كه تفاوت آنها درشدت و ضعف اعمال آنها درسازمان ها و نهاد هااست.
سیستم اطلاعات مدیریت
چکیده
این مقاله جایگاه، نقش، تعریف، مفهوم، ابعاد و طبقه بندی سیستم های اطلاعات مدیریت را شرح می دهد. مدل سیستمی سازمان و نقش سیستم اطلاعات در مدیریت آن، انواع سیستم های اطلاعاتی در سازمان، تعریف سیستم اطلاعات مدیریت، مفهوم سیستم اطلاعات مدیریت، نیاز به یک پایگاه اطلاعات، مدل های تصمیم گیری در سیستم اطلاعات مدیریت و ابعاد طبقه بندی سیستم های اطلاعات مدیریت از جمله مباحث این مقاله هستند.
سنجش و ارزشيابي
ارزشيابي ميتواند براساس دو رويكرد متفاوت انجام شود:
اين نوع سنجش بر آزمونهاي جزئينگر متكي است و طي آن دانشآموز با يك دسته پرسشهاي مجرد و اكثراً ناملموس سنجيده ميشود. پرسشهاي اين آزمون خدشهناپذير است و هيچ گاه معلم در هنگام انجام آن فرصت نميكند با دانشآموز تعامل كند يا دانشآموز فرصت نمييابد پرسش را تجزيه و تحليل كند و مثلاً بگويد «بهتر بود سؤال را اين طور طرح ميكرديد كه … ». يا «اين بار من از شما سؤالي ميپرسم تا جواب دهيد» (ويگنير 1993).
برنامه ريزي آموزشي ودرسي مفاهيم ونظريات
براي مفهوم برنامه ريزي تعاريف متعددي ارائه شده است مثلا
برنامه ريزي عبارتست از طرح تدابيري كه بتوان به احسن وجه (يا مناسب ترين صورت)از منابع موجود براي نيل به هدفهاي مطلوب استفاده كرد.
كار برنامه ريزي به گفته «يان تين برگن»مشتمل است بر
ارزشيابي چيست؟
وظایف ، تاریخچه ، اهداف و انواع ارزشیابی
وظایف گروه بهبود ارزشیابی پیشرفت تحصیلی
با توجه به تغيير ساختارعملكرد گروههاي آموزشي دبيرخانه بهبود و كيفيت بخشي به فرآيند ارزشيابي پيشرفت تحصيلي با وظايف زير شروع به فعاليت نمود.
وظايف زير: كارپژوهشي و تحقيقي خود را آغاز كرد و اين اهداف عبارت بودند از :
راههای مقابله با استرس
برای مقابله با استرس ها يا فشارهای روانی، راهکارهای مختلفی وجود دارد که شيوه مديريت صحيح، آنها را به ما می آموزد. با رعايت و بکارگيری اين روشها، می توانيم علاوه بر حل يا کم کردن مشکلات به آرامش پايدارتری دست يابيم :
توسعه عناصر پنج گانه برای یادگاری سازمانی
الگوی تعیین نیازهای آموزشی شغل و شاغل
برای دانلود فایل پاورپوینت اینجا کلیک کنید
منبع : نیاز سنجی آموزشی در سازمانها ، عباس زادگان _ ترک زاده
Abstract
Purpose – This article is the first in a series of conceptual and empirical contributions that, individually and cumulatively, seek to analyse, develop and link two important fields of research: “entrepreneurship” and “entrepreneurship education.
80 نکته مهم در تدريس موفق
۱- با توکل به خدا و نام خدا کلاس را شروع کنيم.
2- اخلاص در عمل تدريس و تقوا را رعايت کنيم.
3- زمان هر جلسه تدريس را در نظر داشته باشيم تا با کمي يا زيادي وقت مواجه نشويم.
4- وقت کلاس را به مطالب بيهوده و کم فايده صرف نکنيم.
5- سعي کنيم ساعت تدريس را تغيير ندهيم.
روشهاي نوين ارزشيابي پيشرفت تحصيلي
ارزشيابي پيشرفت تحصيلي يكي از عناصر مهم و اساسي برنامه هاي درسي و نظام هاي آموزش و پرورش جهان محسوب مي شود.
ارزشيابي در خدمت آموزش
در مقاله حاضر به ارزشيابي نوين و ديگر كارهاي مورد نظر آن مي پردازيم.
اثربخشي آموزشي
چكيده
ضرورت آموزش به صورت يك امر طبيعي درآمده است. پيشرفت و توسعه سازمانها و موسسات درگرو ارتقاي سطح دانش، مهارت، رفتار و بينش منابع انساني است. برهمين اساس، اكثر سازمانها دوره هاي آموزش موجود در داخل يا خارج از كشور براي كاركنان خود برگزار ميكنند و اجراي هر دوره متضمن سرمايه گذاري هنگفت است لذا آگاهي از ميزان اثربخشي دوره هاي آموزشي و بازدهي حاصل از آنها براي مديران بسيار بااهميت است.