جو سازمان در مديريت ‌آموزشي

 جو سازماني‌:

جو يا اقليم سازماني Organizational climate اصطلاح وسيعي است كه به ادراك معلمان از محيط عمومي كار در مدرسه اطلاق شده و متاثر از سازمان رسمي ، غيررسمي‌، شخصيت افراد و رهبري سازماني است. بطور ساده تر‌، مجموعه اي از خصوصيات داخلي سازمان كه موجب تمايز مدارس از يكديگر شده و در رفتار اعضا‌ء ‌آنها تاثير دارد‌، جوسازماني مدارس ناميده مي شود. به عبارت دقيق تر ، جو عبارت از كيفيت نسبتا پايدار محيط مدرسه است كه معلمان ‌آن را تجربه كرده ‌، بر رفتار ‌آنان تاثير گذاشته و مبتني بر ادراك جمعي رفتار در مدرسه مي باشد. در واقع جو يك مدرسه مي تواند تقريبا شخصيت در نظر گرفته شود‌، يعني نسبت  جو به سازمان ، مثل شخصيت به فرداست.

منبع: http://www.eapn1.ir/Maghalat/Mag-08.htm

ادامه نوشته

نکته های مدیریت اسلامی

باید از دادگری فرمانروایان و از سنتهای نیکو که پیش از فرمانروایی تو روی داده است و یا از خبری که از پیامبر (ص) ما نقل کرده اند و یا فریضه ای از کتاب خدای را که برپا داشته اند یاد کنی و آنچه از آن امور دانی که ما بکار بسته ایم از آن پیروی کن .

« از فرمان امام علی (ع) به مالک اشتر »  

دو پاورپوینت آموزنده

دو پاورپوینت آموزنده

 http://rapidshare.com/files/272563269/Paradigm.pps.html

 http://rapidshare.com/files/272562900/Virtual.pps.html

خلاقیت

معمای خلاقیت

به صورت پاورپوینت

برای دانلود اینجا کلیک کنید!

تصميم قاطع مديريتي

 تصميم قاطع مديريتي

 روزي مدير يكي از شركتهاي بزرگ در حاليكه به سمت دفتر كارش مي رفت چشمش به جواني افتاد كه در كنار ديوار بیکار ايستاده بود و به اطراف خود نگاه ميكرد.

جلو رفت و از او پرسيد:
«شما ماهانه چقدر حقوق دريافت مي كني؟»

جوان با تعجب جواب داد: بروی ادامه کلیک کنید!

ادامه نوشته

تست توانايي مديريت

 تست توانايي مديريت

  کوئیز زیر از چهار سؤال تشکیل شده که به شما خواهد گفت آیا برای این که یک مدیر حرفه ای باشید، شایستگی لازم را دارید یا نه. سؤال ها مشکل نیستند. در مورد هر سؤال اول سعی کنید خودتان پاسخ بدهید و بعد با هایلایت کردن قسمت بعد از آن سؤال، پاسخ را بخوانید تا ببینید درست جواب داده اید یا خیر. (پاسخ ها به رنگ زمینه هستند و بعد از انتخاب متن به وسیله ماوس، قابل مشاهده خواهند بود)

ادامه نوشته

ويژگي هاي مديريت كسب و كار بر پايه ارزش

ويژگي هاي مديريت كسب و كار بر پايه ارزش

در حالـــــي كه جهان وارد هزاره جديد مي گردد، همه چيز در معرض تغيير قرار گرفته است. نظرات ديرينه اي كه اساس مديريت موجود را تشكيل مي دهند اكنون موردسوال قرار گرفته اند. درحال حاضر موضوع هايي همچون نحوه مشاركت افراد در امور و شيوه كسب درآمد موردبررسي قرار مي گيرد.
به دليل گسترش روزافزون فناوري ...

منبع: http://modirsara.blogfa.com/post-660.aspx

ادامه نوشته

انديشه شروع كسب و كار

انديشه شروع كسب و كار

شروع يك كسب و كار يكي از جالب ترين عملكردهايي است كه يك فرد مي تواند داشته باشد. بيش از 10 ميليون نفر هر ساله كسب و كاري را آغاز مي كنند و در نتيجه هر ساله بيش از 3 ميليون كسب و كار كوچك ايجاد مي شود.
كارآفريني مزاياي متعددي دارد و در نتيجه رقابت در اين حيطه نيز بسيار زياد است. درك ايعاد اين رقابت و طرح يك كسب و كار دقيق و كارآمد مي تواند منجر به شروع يك كسب و كار موفق شود. آيا عملكرد شما از اين مراحل پيروي مي كند؟ سعي كنيد آنچه را كه ديگران انجام مي دهند بررسي نيد تا به چگونگي شروع كار پي ببريد.

منبع: http://www.techmart.ir/fa/?c=content&id=197

ادامه نوشته

فواید نوشتن طرح کسب و کار

  فواید نوشتن طرح کسب و کار

منبع: http://www.businessplan.ir/content/view/64/1

اولین و شاید مهم‌ترین دلیل نوشتن طرح کسب و کار، بررسی امکان‌پذیری و توجیه‌پذیری انجام یک کسب و کار است. پیش از هر کس دیگری این خود کارآفرین است که باید نسبت به سودآور بودن فرصت تجاری پیش رو اطمینان حاصل نماید. بیشتر کارآفرینان تصوری مبهم و کلی نسبت به خوب بودن یک فرصت دارند و به واسطه‌ی تعدد متغیرهایی که در فضای کسب و کار وجود دارد، ممکن است از برخی پارامترها غفلت نمایند، یا آن‌که توجه بیش از اندازه بر بعضی جنبه‌ها باعث کم اهمیت دیدن سایر قسمت‌ها شود. مکتوب کردن اطلاعات کسب و کار در یک چهارچوب از پیش‌تعیین‌شده امکان تحلیل جامع‌تر را برای کارآفرین پدید می‌آورد.

نوشتن طرح کسب و کار علاوه بر این‌که به تحلیل شرایط کمک می‌کند، در تصمیم‌گیری در خصوص نحوه‌ی اجرا نیز می‌تواند بسیار مؤثر باشد. با توجه به این‌که طرح کسب و کار یک برنامه‌ی اجرایی است، نوشتن درباره‌ی زوایای مختلف کسب و کار باعث می‌شود که مشکلات بالقوه‌ی اجرا و ناسازگاری‌های موجود مابین بخش‌ها شناسایی شده و راهکارهای لازم برای آنها اندیشیده شود.

طرح کسب و کار یک سند رسمی است به این معنا که امکان ارائه‌ی آن به ذینفعان درون و برون‌سازمانی وجود دارد. مکتوب کردن ایده به این شکل امکان انتقال آن به دیگران و متقاعد کردن آن‌ها نسبت به ضرورت یا بازدهی مناسب کسب و کار را فراهم می‌آورد. تا هنگامی که یک ایده به شکل مناسبی مستند نشده باشد، امکان بررسی، تحلیل، نقد و در نهایت پذیرش یا رد آن وجود ندارد.

تدوین یک طرح کسب و کار

برای دانلود کلیک کنید!

کتابچه راهنمای تدوین یک طرح کسب و کار

 چگونه‌ یک‌ طرح‌ تجاری بنویسیم‌؟ | ۳۸ صفحه

 اندازه فایل206 کيلوبايت

منبع: http://www.businessplan.ir/component/option,com_docman/task,doc_details/gid,95/Itemid,88

اصول بازار یابی و نقش آن در کار آفرینی

 اصول بازار یابی و نقش آن در کار آفرینی

به صورت پاورپوینت

حجم: نیم مگابایت

منبع:  sadidrayaneh.co.ir

بازاريابي رابطه مند 2

 بازاريابي رابطه مند
غلامرضا سالاري

Golamrezasalari@hotmail.com

منبع: http://www.imi.ir/tadbir/tadbir-148/article-148/7.asp

چكيده
بازاريابي رابطه مند (RELATIONSHIP MARKETING) هنر كسب وكار امروز است. براي حفظ مشتريان كليدي (سود آور) موجود، مهارت در ايجاد ارتباط صحيح با مشتري ضروري است. تئوري بازار يابي بدوي يا كلاسيك، عمدتاً به انجام معامله توجه داشت وبه حفظ مشتريان اهميتي نمي داد. اما...

ادامه نوشته

همپوشي بازاريابي رابطه مند و مديريت ارتباط با مشتري

 همپوشي بازاريابي رابطه مند
و
مديريت ارتباط با مشتري

پيمان غفاري آشتياني
Peyman-ghafari2002@yahoo.com

منبع: http://www.imi.ir/tadbir/tadbir-181/article-181/10.asp

چكيده

معاملاتي که تنها بر اثر بخشي عناصر آميخته بازاريابي تاکيد داشت، به سوي بازاريابي مبتني بر رابطه و برقراري مديريت موثر ارتباط با مشتري تغيير جهت داده است. طي دو دهه گذشته سازمانهاي بسياري به اهميت رضايتمندي مشتريان خود واقف شده و دريافته‌اند که حفظ مشتريان موجود به مراتب کم هزينه تر از جذب مشتريان جديد است.

ادامه نوشته

بازاريابي رابطه مند 1

 بازاريابي رابطه مند

مهديه طهماسبي آشتياني
علي نوروزي

منبع: http://www.imi.ir/tadbir/tadbir-184/article-184/6.asp

چكيده

بسياري از شرکتها مدعي بکارگيري و پياده سازي استراتژي‌هاي مبتني بر بازاريابي رابطه‌مند هستند وليکن به وضوح ديده مي شود که ميزان موفقيت آنان يکسان نيست. جهت بررسي چرايي و عوامل کليدي موثر بر موفقيت بازاريابي رابطه مند بايد بتوان به سوالات زير پاسخ گفت:
چرا بازاريابي رابطه مند اهميت يافته است؟
چرا شرکتها و مصرف کنندگان به دنبال برقراري ارتباط با ديگر شرکتها و مشتريان هستند؟
چرا برخي از روشها در بازاريابي رابطه مند موفقتر از ساير روشها بوده اند؟
در اين مقاله سعي مي شود تا با معرفي مفاهيم کليدي بازاريابي رابطه مند و تجميع اطلاعات لازم جهت پاسخگويي به سوالات فوق، مفاهيم نظري لازم جهت به کارگيري صحيح استراتژي‌هاي مبتني بر بازاريابي رابطه‌مند فراهم شود.

ادامه نوشته