کار آفرینی در هفت گام

معرفی کار آفرینی در هفت گام

به صورت پاورپوینت
منبع: karafarini.behdasht.gov.ir

نکته های مدیریت اسلامی

آداب وسنن شایسته را که سران این امت بر آن بوده اند و توده مردم به آن خو گرفته اند مشکن . نباید سنتی بنیاد گذاری که به پاره ای از سنتهای زیبنده گذشتگان آسیب رساند که پاداش او راست که آن نیکو نهاد و وبال تو راست که آن سنت شکنی .

« از فرمان امام علی (ع) به مالک اشتر »

نیازسنجی آموزش کارکنان با الگوی دلفای

نیازسنجی آموزش کارکنان با الگوی دلفای

در این مقاله ابتدا به مفاهیم نیاز و هدف پرداخته و سپس ارتباط بین نیازهای آموزشی و هدف گذاری آموزشی مشخص شده و اهداف نیازسنجی تشریح شده است .
در ادامه ، روشها و الگوهای نیازسنجی معرفی و به طور مفصل تکنیک مورد بحث مقاله ، یعنی تکنیک دلفای Delphi Technique معرفی می شود و در پایان مراحل اجرایی تکنیک فوق به منظور راهنمایی کارشناسان ادارات آموزش سازمانها و نیز علاقه مندان امر آموزش مشروحاً بررسی می‌شود تا در هنگام برنامه ریزی آموزشی در مرحله نیازسنجی مورد استفاده قرار گیرد .
ادامه نوشته

تئوری های مدیریت

  مدیریت بر مبنای استثنا management by exception

به این معنی که تعیین هدف، تخصیص منابع و روش های انجام کار را سرپرستان واحدها انجام می دهند و مدیران عالی، هنگامی دخالت می کنند که جریان عادی امور دچار اختلال شده باشد. اصل بر این است که کارکنان امور را سازماندهی کنند و روش های تعیین هدف را مشخص کنند و هر جا مشکلی ایجاد شد، مدیر مشکل را حل کند. به عبارتی در این روش اصل بر تفویض اختیار و اعطای آزادی عمل به کارکنان است.

در مدیریت بر مبنای استثنا برای تصمیم گیری فقط انحرافات مهم از خط مشی ها و روش ها باید به اطلاع و نظر مقامات بالای سازمان برسد.

منبع: http://allametabatabaee.blogfa.com/post-17.aspx

ادامه نوشته

مديريت و قانون پارتو

  مديريت و قانون پارتو

ترجمه: اصغر ناصري

منبع: http://www.fekreno.blogfa.com/post-74.aspx

در سال 1906 اقتصاددان ايتاليايي "ويلفردو پارتو"  يك فرمول رياضي براي توصيف توزيع  نابرابر ثروت در كشور خود ابداع كرد.

او مشاهده كرده بود كه بيست درصد از مردم بيش از هشتاد درصد ثروت را در اختيار دارند. در سالهاي پاياني دهه 1940، دكتر "ژوزف جوران" به اشتباه قانون 20/80 را به پارتو نسبت داد و آنرا اصل پارتو خواند (كه نه يك اصل بلكه يك حقيقت اجتماعي در آن سالهاي ايتاليا بود).

گرچه اين نامگذاري اشتباه بود، ليكن اصل يا قاعده پارتو كه گاهي بدين نام خوانده مي شود،‌ مي تواند ابزار بسيار موثري براي كمك به مديريت اثربخش باشد.

ادامه مطلب را حتماً بخوانید !

ادامه نوشته

راهنمای حکمرانی اسلامی

 راهنمای حکمرانی اسلامی

نوشته : محمود احمدی نژاد

منبع : http://www.fekreno.blogfa.com/post-90.aspx

بسم الله الرحمن الرحیم

نوع نگاه به حکومت و حکمرانی، عامل اصلی در تعیین نحوه تعامل با مردم است. اگر حکومت ‏را امتیاز و طعمه ای برای حکمرانان بدانیم، دوره حکمرانی تبدیل به فرصتی خواهد شد برای ‏ارضای امیال شخصی و گروهی و فخرفروشی و خوشگذرانی حاکمان.

ادامه نوشته

مهندسی مجدد

مقاله مهندسی مجدد
از: دکتر قاضی نوری و دکتر خوشدل

دانلود

مهندسی مجدد فرآیندهای کسب و کار

مهندسی مجدد فرآیندهای کسب و کار

مهندسی مجدد فرآیندهای کسب وکار (BPR) یک نگرش مدیریتی برای پیشرفت به وسیله افزایش کارایی و اثربخشی فرآیندهای موجود در سازمان .کلید BPR لوح سفید می‌باشد.

تفکر مجدد بنیادین و طراحی مجدد اساسی فرآیندهای کسب و کار برای دست یافتن به اصلاحات چشمگیر در موارد حساس و سنجش هم‌زمان کارایی پارامترهایی مانند هزینه‌ها ؛ کیفیت ؛ خدمات و سرعت . هَمر و چَمپی

فهرست مندرجات

منبع:  ویکی‌پدیا 

مهندسی مجدد و مهندسی معکوس

 مهندسی مجدد و مهندسی معکوس

 طراح نظریه «مهندسي مجدد» پروفسور مايكل هامر است كه با انتشار مقاله‌اي در مجله «هاروارد بيزينس ريويو» در 1991 مفاهيم بنيادين و دگرانديشي سازماني را به جهان مديريت عرضه كرد. كتاب وي با عنوان «مهندسي مجدد منشور انقلاب سازماني» با كمك جيمز چمپي در 1993 منتشر شد.
هامر و چمپي درجه وابستگي مهندسي مجدد به خلاقيت ، ابداع و تفكر نو را بسيار بيشتر از وابستگي به تجربيات جاري و گذشته مي‌دانند، چنانكه معتقدند براي مهندسي مجدد ، سازمان مي‌بايست با يك صفحه سفيد آغازي دوباره داشته باشد . با چنين نگاهي تعريف يك رويكرد ساخت‌يافته براي مهندسي مجدد غيرممكن است.

منبع: http://www.articles.ir/article2503.aspx

ادامه نوشته

خلاقیت در بازار (نوآوری شاه کلید بازار یابی )

یه مقاله در مورد خلاقیت در بازار

خلاقیت در بازار

این مقاله شامل موارد ذیل است:

بازريابي مدرن( خلاق) چيست؟ تفاوت بازاريابي مدرن و كلاسيك-در بازاريابي مدرن نقش تبليغات مهمتر است يا توزيع؟ بررسي بازاريابي سنتي و مدرن.. دو الگوي پيشنهادي براي توسعه نوآوري-الگوي مدير انديشه ها (ايد ه ها) -الگوي اقدا مهاي استراتژيك نفس گير-مسيرهاي رشد احتمالي شركت كدامند؟ انواع نوآوري -نوآوري بنيادي - نوآوري مبتني بر توسعه عملكرد محصول  -نوآوري مبتني بر ساختار فناوري -نوآوري در زمينه نام محصول و شهرت آن برچسب كالا - نوآوري در فرايند  - نوآوري در طراحي - نوآوري در زمينه تجديد فرمول سازي - نوآوري در ارائه خدمات -نوآوري در منابع - نوآوري در بسته بندي - كارهايي براي ورود به بازاريابي مدرن - تدوين استراتژي -موتور هاي جستجو گر - تبليغات اينترنتي -بازاريابي با استفاده از پست الكترونيكي - مهندسي مجدد -بازاريابي ويروسي -بازاريابي زنجيره اي

لینک دانلود:

خلاقیت در بازار

منبع: http://100r.blogfa.com/post-1.aspx

چگونه یک کارآفرین شویم؟

چگونه یک کارآفرین شویم؟

امروز زير فشار تغييرات پرشتاب, گذشته و آينده در يك سازمان خلاصه شده اند. آينده به حال تبديل شده است, پس آينده را امروز بايد به خدمت در آوريد.در دنيايي زندگي مي كنيم كه اطلاعات با سرعت نور به هر جايي فرستاده مي شود. مي توانيد در كمتر از 24 ساعت به هر نقطه از كره زمين سفر كنيد. معنايش اين است كه زمان فشرده شده است. بايد به خود بياييم, پرواز كنيم يا پرواز كردن را بياموزيم.

منبع: http://www.guilan.ac.ir/karafarini/home.php?id=83

ادامه نوشته

کارآفرینی چیست؟

 کارآفرینی چیست؟

کارآفرينی مفهومی است که تاکنون از ديدگاه های مختلف مورد بررسی قرار گرفته است و همه بر اين باورند که کارآفرينی (Entrepreneurship) موتور محرکه توسعه تکنولوژی و اشتغال مولد است. در حالی که در کشور ما به اشتباه اين مفهوم صرفاًٌ با اشتغال زايی مترادف شده و فقط برای حل مشکل اشتغال به سمت کارآفرينی پيش میرويم.

در اواخر دهه 70 در بسياری از کشورهای پيشرفته به علت تغيير در ارزش ها و گرايش های جامعه و البته تغييرات جمعيت شناختی، موجی از کسب و کارهای کوچک و افراد خوداشتغال به وجود آمد. به علت تأثيرات عميق اين پديده مطالعات زيادی از چهار ديدگاه اقتصاد، مديريت، جامعه شناسی و روان شناسی انجام شده است.

منبع: http://www.guilan.ac.ir/karafarini/home.php?id=80

ادامه نوشته

کارآفرین کیست؟

کارآفرین کیست؟

ويژگی هايی که محققين بسياری آنها را به عنوان ويژگی های کارآفرين برشمرده اند عبارتند از:

آينده نگر بودن و داشتن چشم انداز: چشم انداز برای شخص کارآفرين کاملاًٌ شفاف و خالی از هر گونه ابهام بوده و لذا قابل انتقال به ديگران می باشد. داشتن چنين چشم اندازی به کارآفرين کمک می کند تا حرکتی مستمر و بدون سردرگمی و مستقيم به سمت هدف داشته باشد. علاوه بر اين چشم انداز قابل انتقال، ديگران را نيز در طی مسير همراه و مدديار او می نمايد.

منبع: http://www.guilan.ac.ir

ادامه نوشته

نکته های مدیریت اسلامی

بهترین سبک سرپرستی که ایجاد انگیزش در همکاران می نماید عبارتند از :

6کلمه:من اقرار به اشتباه خود دارم .

5کلمه: شما کار خوبی انجام دادید .

4کلمه: نظر شما چه می باشد ؟

3کلمه: اگر راضی هستید .

2کلمه: متشکر هستم .

1کلمه: مهمترین یک کلمه ما و کم اهمیت ترین یک کلمه من می باشد .

 منبع : تئوریهای سازمان و مدیریت دکتر شایان